Nici până la acest moment nu se știe cine va plăti oalele sparte ale Primăriei Alba Iulia: CINE ESTE VINOVAT DE ÎNTÂRZIERI? *Lucrările neefectuate până la 31.12.2023 și toate plățile neefectuate până la închiderea actualului exercițiului financiar riscă să fie suportate din buzunarele albaiulienilor prin noile taxe și impozite care vor fi instaurate din 2024! *Primăria Alba Iulia riscă să intre în incapacitatea de a mai accesa proiecte europene din cauza lipsei fondurilor necesare co-finanțării proiectelor europene!
Ieri a avut loc predarea amplasamentului pentru Lotul 2, parte din primul proiect de mobilitate urbană din municipiu, prin care va fi reabilitată și modernizată infrastructura rutieră, pe principalele artere de circulație din Alba Iulia, cuprinzând străzile: Ardealului, T. Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei, atribuit firmei PORR Construct SRL, cu o valoare de 34.591.356,72 lei cu TVA.
Prin implementarea acestui proiect se urmărește reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier, creșterea utilizării transportului nemotorizat, creșterea numărului de pasageri în transportul public local, reducerea traficului cu autoturisme personale și realizarea unui centru de comandă și control pentru monitorizarea sistemului de management al traficului. În cadrul proiectului se vor amplasa șase stații de transport public inteligente, dotate cu echipamente moderne, mobilier urban, iluminat treceri pietoni și intersecții semaforizate, inclusiv sistem de supraveghere video, o stație de încărcare pentru vehicule electrice cu două puncte de reîncărcare, un sistem de management al traficului și amenajări peisajere.
„Aceste lucrări vor crea un anumit nivel de disconfort și facem apel la înțelegerea cetățenilor pe perioada desfășurării lor. Este evidentă necesitatea unor astfel de lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere pentru a alinia Municipiul Alba Iulia la standardele comunității europene, deoarece îmi doresc ca Alba Iulia să devină un oraș prietenos cu mediul înconjurător și ușor accesibil atât pentru localnici cât și pentru turiști”, a transmis primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.
Rămâne de văzut cine va fi tras la răspundere pentru tot haosul care domnește în administrația publică locală, respectiv întârzierile care riscă să arunce în aer toate finanțările europene la nivelul Primăriei Alba Iulia. Încă nu se știe la acest moment cine va plăti pentru toate lucrările contractate și care nu vor fi efectuate până la 31.12.2023, data până la care UE decontează cheltuielile eligibile pe toate proiectele finanțate din exercițiul financiar actual. Ca de obicei, vinovații nu vor exista, în timp ce Primăria Alba Iulia va intra în incapacitatea de a mai semna noi contracte din lipsa fondurilor necesare pentru orice proiect major. FALIMENTUL BATE LA UȘĂ!
Leave feedback about this